8 Ekim 2016

Mürdüm Eriği Reçeli





Mürdüm Eriği Reçeli

Malzemeler:

·         1 kg. Mürdüm Eriği
·         750 gr veya 1 kg Tozşeker
·         10 - 12 adet mürdüm eriği çekirdeği
·         1 fiske karanfil tozu veya 1 -2 adet karanfil
·         1 küçük çay kaşığı limonsuyu

Hazırlanışı:

Erikleri yıkayarak temizleyin, çekirdeklerini çıkararak mürdüm eriklerini ikiye bölün. 

Mürdüm Eriklerini derin bir tencereye alın.

Mürdüm Eriklerinin tadına göre 750gr. veya 1 kg kadar tozşekerle ve 10 - 12 adet mürdüm eriği çekirdeklerini harmanlayıp yaklaşık iki üç saat bekletin.

Orta ateşte Mürdüm Eriklerini şekerle kaynatın, reçelin kaynama esnasında üzerinde oluşan köpüklerini ayırın.

Mürdüm Eriği reçel kıvamı hafif koyulaştığında 1 küçük çay kaşığı limon suyu ve 1 fiske karanfil ekleyin, ocağı kapatın.

Mutfak süzgeci yardımı ile Mürdüm Eriği reçelini süzgeçten geçirin , eriklerin kabuklarını ve çekirdeklerini ayırın. Reçeli kısa bir süre daha istenilen kıvamda kaynatın.

Afiyet olsun, kolay gelsin!

PastalarTatlilar.com




Popüler Tarifler